فروش پرینتر و چاپگر

عناصر تشکیل دهنده تونر کپی

تونر کپی

عناصر تشکیل دهنده تونر کپی 

شاید بتوان اینطور گفت که تونر کپی یک روش شیمیایی است که در دستگاه های کپی مورد استفاده قرار می گیرد  و وظیفه ی آن ظاهر کردن تصویر بر روی کاغذ است. خوب است بدانید حتی این روش در پرینترهای لیزری هم مورد استفاده قرار میگیرد. می توان اینطور گفت که اکثر دستگاه های پرینتر اداری و نیز دستگاه های فتوکپی که در محیط های اداری مورد استفاده ی کارمندان قرار می گیرد از تونر استفاده می کنند که این تونر درون محفظه ای به نام کارتریج پرینتر نگهداری می شود. جنس کارتریج عموما از پلاستیک است. مولفه های اصلی تشکیل دهنده ی تونرها را می توان ذره های پودری بسیار ریز و نیز رنگدانه ها به شمار آورد، البته که تعدادی مواد تشکیل دهنده ی با اهمیت دیگر نیز در کنار این جزء های اساسی حضور دارند و روی هم رفته تونر کپی یا تونر پرینتر را به وجود می آورند. هر یک از کارتریج های تونر شامل مواد تشکیل دهنده ی مختلف با نسبت های مختلفی هستند که این نسبت ها را معمولا با نیازهای هر پرینتر سنجیده و سپس آنها را در ساخت آن دخیل می کنند.

اگر هرگونه مشکلی در رابطه با پرینتر خود داشتید یا اصلا تصمیم به پرینتر استوک یا نو و یا قطعه های آن مانند کارتریج hp و سایر مواردی از این دست و همچنین نیاز به خدمات مربوط به پرینتر مانند شارژ کارتریج آن و غیره داشتید می توانید از کمک بگیرید. این فروشگاه با بهره گیری از تکنسین های حرفه ای و با تجربه و مشاورهای فروش زبده می تواند به شما در همه ی زمینه ها کمک کند. برای برقراری ارتباط با می توناید از شماره تلفن 02188316700 استفاده کنید.

پودر تونر کپی چیست؟

در ابتدا ممکن است این سوال پیش بیاید که اصلا تونر کپی یا پودر تونر چیست؟ به ماده ای که به صورت یک مخلوط پودری بوده و در کارتریج تونر دستگاه های کپی و یا پرینترهای لیزری مورد استفاده قرار می گیرد تونر گفته می شود. به طور کلی می توان گفت که اصلی ترین جزء تشکیل دهنده ی یک تونر کپی همان پودر تونر می باشد. پیش از اینکه ببینیم این ماده از چه مواد اولیه ای تشکیل شده است می بایست اول بدانیم پودر تونر چگونه کار می کند؟ این پودر به شدت نرم و یکدست بوده و از پایداری مناسبی برخوردار است . این پایداری کاملا وابسته به پودر تالکی است که در مواد تشکیل دهنده ی آن به کار رفته است. این موضوع و این پایداری به وسیله ی یک باردار شدن الکتریکی به وجود می آید که هنگامی که پودر تونر در معرض درام چرخشی قرار می گیرد آن را از درام دریافت می کند. لیزری که در دستگاه است حال میخواهد دستگاه کپی باشد یا پرینتر لیزری  بخش هایی از درام را که پیشتر باردار شده بود پاک می کند  یا بهتر است بگوییم بار آن را از بین می برد و برخی قسمت های خاص را آزاد می گذارد تا به وسیله ی پودر تونر کپی پوشانده شوند. سپس این درامی که قسمت های خاصی از آن با پودر تونر پوشانده شده است روی یک صفحه ی کاغذ می غلطد و به این وسیله متن و یا تصویری که قصد داریم آن را چاپ کنیم روی کاغذ ظاهر می شود. مواد مختلفی مخلوط پودر تونر را تشکیل می دهند و امر مهم در این مورد این است که این ذره ها می بایست بسیار بسیار ریز باشند. ابعاد مطلوب برای ذره های پودر تونر چیزی بین پنج الی پانزده میکرون می باشد که هر قدر این ذره ها ریزتر و یکدست تر باشند سطح کیفی چاپ هم افزایش پیدا می کند و نتیجه ی نهایی بسیار مطلوب خواهد بود.

مواد تشکیل دهنده ی پودر تونر کپی کدام هستند؟

تونر کپی که در  دستگاه های کپی مورد استفاده قرار گرفته و در کارتریج آنها موجود است مهم ترین ماده برای چاپ کردن متریال بر روی کاغذ است. این ماده از مواد مختلفی تشکیل شده است که برخی از آنها به شرح زیر هستند:

1. پلاستیک

یکی از مواد تشکیل دهنده ی پودر تونر پلاستیکی است که به حرارت حساس بوده و اکثریت ترکیب تونر را (چیزی نزدیک به شصت درصد آن) در بر می گیرد.

2. اکسید آهن

چیزی در حدود چهل درصد از ترکیبات پودر تونر را اکسید آهن تشکیل می دهد. این ماده که به رنگ قرمز/ قهوه ای می باشد عموما به نام زنگ آهن شناخته می شود. اکسید آهن به باردار کردن قسمت هایی از دستگاه که لازم است کمک می کند.

3. رنگدانه

هنگامی که این ماده به ترکیبات تونر اضافه می شود سبب رنگ دار شدن آن خواهد شد. رنگدانه ها یا پیگمنت در کنار پلاستیک به کار رفته اکثریت درصد ترکیبات پودر تونر را تشکیل می دهند.

4. سایر مواد تشکیل دهنده

برای اینکه ترکیب پلاستیک، اکسید آهن و رنگدانه در کنار هم قرار بگیرند از مقادیر کمی ماسه و وکس استفاده می کنند.

 

خروج از نسخه موبایل